Testanmeldelse: Pure Perfumes

Boganmeldelse – Veganske Højtider af Ditte Gad Olsen.

For et stykke tid siden modtog jeg fra Forlaget, Muusmann, Ditte Gad Olsens helt igennem fantastiske bog “Veganske Højtider”, og det er jeg meget beæret over. De veganske bøger har haft et kæmpe boom i år, og ser man i samtlige boghandlere, kan man finde mange forskellige kogebøger med vegansk mad – hvor er det fedt. Det eneste, jeg synes, at der har været savnet på rækken med de veganske kogebøger var en bog om retter til de forskellige højtider. Heldigvis er dette savn fortid takket være Ditte. Ved første øjekast på bogen, da jeg modtager den som en gave,lægger jeg mærke til den friske og fængende forside som pryder bogen. Dette møde bliver kærlighed for livet. Kogebogen mere end 60 forskellige opskrifter fordelt på de mest almindelige højtider i Danmark including valentinsdag ?. I hvert afsnit har Ditte skrevet lidt om højtiden så udover nogle fantastiske opskrifter, får man også en skøn anekdote fra Dittes eget liv.

I bogen er der også en liste over de særlige ingredienser, man kan være heldig at skulle bruge i opskrifterne. Somme tider kan sådan en ingrediensliste over specielle ting være lang, men heldigvis har Ditte kun skrevet 9 i bogen. Det er virkelig rart – især hvis man er nybegynder i det grønne univers.

<<<<<
rventning til bogen er opfyldt. Jeg tror slet ikke, at jeg havde forventet så mange interessante opskrifter, og jeg synes virkelig at bogen opfylder det ønske jeg havde – nemlig at det var en bog, som man kunne bruge som en form for opslagsværk til særlige lejligheder. I bogen kan du både finde forretter, hovedretter, desserter/kager og bagværk, så jeg vil bestemt mene, at der er noget for enhver smag. Opskrifterne i sig selv er lige til at gå til. Jeg fulgte forleden opskriften til de lækre karameller, som er i bogen, og jeg havde måske troet at det ville gå galt, men Ditte er heldigvis rigtig god til at lave en udførlig beskrivelse over, hvad man skal gøre.

<<<<<
som vi snart lander i december måned som herhjemme er præget af højtiden jul, ja så glæder jeg mig som en gal til at afprøve de forskellige juleopskrifter, som er i bogen – især salaten med knoldselleri og klejnerne med citronglasur er på favoritlisten

<<<<<
lt, vil jeg virkelig anbefale bogen til andre, som har savnet en vegansk kogebog til de særlige højtider. Bogen er absolut et køb værd og jeg ser frem mange hyggelige stunder i køkkenet sammen med mine børn og Dittes bog ?